maandag 10 juni 2013

Alle dagen van de week:MAANDAG

MAANDAG

Dit keer geen tijd om even in de Muurhuizen het symbool van de Maan te bekijken, maar meteen vol gas richting stad.

Ik slalom door het verkeer richting het centrum van Amersfoort. Steek de Stadsring over en fiets door de Arnhemsestraat . Bij de Varkensmarkt moet ik kiezen, ga ik linksaf de WestSingel op of rechtdoor de Langestraat in? Als ik kies voor de Westsingel loop ik het risico in de gracht te belanden. Grote groepen scholieren, drie rijen dik versperren de rijbaan. Scholieren uit de omgeving van Amersfoort die het niet zo nauw nemen met de verkeersregels en normen en waarden. En dat terwijl ze onderweg zijn naar de meest strenge scholen van Amersfoort.
Dus toch maar de Langestraat door, ik ontwijk de veegwagen van de gemeente die de resten van een avondje uit opruimt. De winkels zijn nog dicht maar worden druk bevoorraad. Af en toe moet ik even dicht langs de winkels rijden om een vrachtwagen de ruimte te geven. Na de passage van de Langegracht ga linksaf de Krommestraat in. Maar moet meteen weer rechtsaf door de Peperstraat omdat de Krommestraat vol staat met busjes en hekken. Er wordt hard gewerkt aan de gasleidingen zo te zien. Ik cross de Hof over en schiet de Lavendelstraat in. Bij het Havik naar links en direct naar rechts de brug over. Dan richting Bloemendalsestraat, bij Cafe van Zanten zijn ze druk met het terras te vegen en de ramen te lappen. De Bloemendalsestraat is het gevaarlijkste stuk op mijn route, auto's gebruiken deze straat als sluiproute en rijden soms zo hard dat je je als fietser ongemakkelijk begint te voelen. Ik passeer de Joodsebegraafplaats ga de brug over en dan komt de laatste hobbel. De kruising van Galenstraat en Schimmelpenninckstraat moet ik voorzichtig nemen van alle kanten komen fietsers op je af stormen. Van uit de Meridiaantunnel en vanaf het Jan van Riebeeckpad. Dan een snelle spurt de kruising over en ik ben op de Hooglandseweg-Zuid, aan het eind is mijn doel voor vanmorgen . Healthcentrum Amersfoort, ik kan gaan sporten. Maar waarom heb ik het idee dat ik al moe ben voor ik hier aankwam? Het zweet staat nu al op mijn rug.
Gelukkig heeft Arnaud me al gezien en staat mijn espresso al klaar. Eigenlijk is de maandagmorgen zo slecht nog niet.
Ik drink mijn kopje leeg en begin opgewarmd aan mijn oefenprogramma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor u reactie,

Wim Lagendijk