zaterdag 15 december 2007

Kerst ?





Afgelopen zondag voor het eerst naar de kerstmarkt geweest in Valkenburg. Wat een gekte zeg. Rijen mensen voor zowel de gemeentegrot als ook voor de fluwelengrot. Het is omdat we een reis van 3 uur met de trein hadden gemaakt, anders waren we denk ik niet eens naar binnen gegaan. Na een kleine 3 kwartier wachten voor de fluwelengrot eindelijk naar binnen. Ik moet zeggen dat er leuke stands stonden en dat de aankleding er mooi en verzorgd was. Hier waren ook mooie kunstvoorwerpen te bewonderen. We hebben er al met al toch nog een paar uurtjes doorgebracht. Buiten aangekomen toch dan ook maar besloten naar de gemeentegrot te gaan. Wat een fiasco was dat zeg, het leek wel de braderie tijdens de keistadfeesten hier in Amersfoort. Goedkope spullen, ondergoed, snuisterijen. Na 20 minuten keken we elkaar aan en dachten hetzelfde weg hier. Na nog even in Valkenburg rond gekeken te hebben zijn we naar Maastricht gegaan. Op het Vrijthof was het erg gezellig, leuke huisjes, mooie kermis en alles mooi verlicht. Lekker op het Vrijthof nog wat gegeten en daarna weer op de trein naar Amersfoort gestapt. De ellende met de NS onderweg zal ik u besparen.

En als ik dan vandaag in Amersfoort door de stad loop, denk ik waar is onze publieks trekker. Alleen wat lampjes boven de straten. Winkels die uitpuilen van de mensen, lange rijen voor de kassa's. Kon dat kleine ijsbaantje op het Lieve Vrouwekerkhof er nou echt niet af?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor u reactie,

Wim Lagendijk