zaterdag 14 maart 2020

Thuiswerken : Koele Knuffels

In deze onrustige tijd wordt gevraagd of iedereen zoveel mogelijk wil thuis werken. Als gids in een dierenpark is dat best lastig. Ik zag al een collega die thuis rondleidingen door zijn huis ging geven.
Zelf heb ik een sessie koele knuffels voor mijn kleindochter gegeven. Je moet tenslotte wat doen.

Zaza Tekening Fiep Westendorp
Als eerste kwamen de kakkerlakken aan de beurt. Helaas geen sissende die mochten het park niet uit. Dus maar eens thuis gezocht. Ook dat was een moeilijke opgave. Door alle ontsmettingsmiddelen waren er geen echte meer te vinden in de keuken. Uiteindelijk moest ik tergvallen op "Pluk van de Petteflat" Daar vond ik Zaza, die gelukkig wel kon meewerken. Het betekende wel dat ik 2 hoofdstukken aan mijn kleindochter moest voorlezen.




Toen was de slang aan de beurt. Best een lastige opgave, want welk soort neem je dan. Tuinslang was geen optie want we hebben geen tuin. En van dat soort wordt je meestal toch nat.
Uiteindelijk vond ik toch nog een ander soort. Deze soort heeft een erg flexibele mond en verplaatst zich gemakkelijk over zowel de grond als het meubilair. zijn geribbelde lichaam beweegt erg soepel al blijft zijn lichaam wel eens hangen achter een tafelpoot. Alles wat via zijn mond naar binnengaat komt in een nogal bol lichaam terecht. Daar het wordt opgevangen in een daarvoor speciaal aanwezige soort van zak. Mijn kleindochter vond dat een nog al spannend verhaal. Waar leven deze slangen Opa? Bij ons meestal in de gangkast, daar hangt hij meestal over de elektriciteitsmeter.


Toen kwam we toe aan een wel heel spannend dier: De spin.
Altijd toch wel mijn favoriete dier. De spanning op de gezichtjes van de kinderen en volwassenen die met het zweet in hun handen zo'n mooi dier benaderen. Ook hier was het weer goed nadenken welke spin in zou gebruiken. Een suikerspin ging niet lukken er mocht geen kermis gehouden worden en de houdbaarheid van zo'n spin is maar beperkt. Gelukkig vond ik een nogal veelzijdige vervanging. Deze spin heeft maar 4 poten die erg rekbaar zijn. Aan het uiteinde bevinden zich grote haken waarmee hij z'n prooi goed kan vast houden. De poten kunnen ieder afzonderlijk uitrekken en worden bijeen gehouden door een nogal klein midden. Dit midden bestaan uit ringvormige modules die zorgen dan de spin zijn stevigheid behoud. De spin is in staat om behoorlijk grote voorwerpen vast te houden. Laatst zag ik er een in de schuur op mijn fiets zitten die mij hele grote sporttas vasthield. Dus ze zijn best sterk.

Goed deze sessie is ook weer voorbij. Nu maar eens nadenken wat ik morgen weer eens zal gaan doen.


1 opmerking:

Bedankt voor u reactie,

Wim Lagendijk