zaterdag 14 mei 2016

Frozen yogurt

Een verhaal bedenken voor mijn blog is meestal een hele opgave. Je leest de krant, kijkt tv en zit soms vele uren op een terrasje om mensen te observeren. Vooral dat laatste is een hele opgave, dat kost tijd, geld en veel koffie met gebak om de suikerspiegel op peil te houden. Al die passerende mensen zouden in een nieuw verhaal kunnen passen, dus de koffie is ook om scherp en alert te blijven. Stel dat je een iemand mist die inspiratie voor je verhaal zou kunnen worden. Soms is het iemand die opvalt door zijn of haar kleding, dan weer de manier van voortbewegen. Sommige stampen als een molenpaard voorbij en danst je kopje op het tafeltje. Strakke leggings maat tent, of te korte rokjes voor de leeftijd en bouw. Alles is een bron van inspiratie. Ik sla alles op en maak in gedachte aantekeningen en verhalen. Kenmerken van personen combineer ik ook vaak, dus wees niet bang dat een verhaal speciaal over jou zou gaan, dat is dan puur toeval.

Laatst zat ik lekker op het terras van Bagels and Beans te genieten van een kopje koffie. nee dit keer geen taart (mijn vrouw was erbij, die let op mijn buikomvang). Door de iets te lage suikerspiegel was ik minder alert. Zodoende had ik haar bijna gemist. Ineens liep ze mijn blikveld binnen, zwarte schoenen met roze veters. Om haar arm een roze houder voor haar telefoon en  witte dopjes in haar oren. op haar zwarte haren  een licht blauwe zonnebril. De haren in een staartje wat parmantig op en neer ging in de cadans van haar soepele passen. Ineens leek het wel of ze vol op een soort van rem trapte, pardoes stond ze stil. Een ouder echtpaar kon nog net voorkomen dat ze tegen haar opliepen.
Met een begerige blik keek ze naar binnen bij Frozen yogurt en liep snel de zaak binnen. Na een kort ogenblik kwam ze met een gelukzalige blik in haar ogen de zaak weer uit. In haar handen een grote beker met yogurt en veel toppings. Daar moest ze meer naar binnen zijn geweest, ze moeten haar daar kennen. Zo snel was ze geholpen.  De dopjes met muziek gingen weer in de oren en al lepelend uit haar beker, liep ze langzaam door.  Ik schat dat je toch zeker 10 kilometer moet hardlopen om zo,n beker weer te compenseren.


The same thing waits for you, if you run
A new place with the same old view, if you run
The same heart beats, if you run
The story repeats, if you run



Boy meets girl - If you run
https://youtu.be/kqx1ZpDSOGo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor u reactie,

Wim Lagendijk