dinsdag 23 juni 2015

Hold My False Teeth (and I'll Show You How to Dance)

Eind 2014 stopte onze tandarts met werken. Bij onze nieuwe tandarts bleek dat er toch meer aan de hand te zijn met mijn gebit dan ik dacht. Mijn oude tandarts maakte  röntgenfoto's waarna je een kwartiertje moest wachten omdat deze eerst ontwikkeld moesten worden. Hij hield de kleine foto dan voor de grote lamp boven de stoel en dan hoorde je of er een probleem was of niet.
Onze nieuwe tandarts maakte een overzichtsfoto en daarna verscheen bijna kamerbreed een slagveld op de monitor. Een lichte schok voer door mijn lichaam. Was dat echt mijn gebit?  Helaas dat was mijn gebit. Monumentenzorg zou er geen heil meer inzien, was mijn eerste gedachte. De tandarts keek erg zorgelijk en wees me op alle zwakke punten. Er viel niet veel meer aan te herstellen. Ondergebit kan nog op een paar punten hersteld worden, zodat er een frame geplaatst kan worden. Boven was de conclusie duidelijk. Vandaar dat ik gisterochtend een lepel met blauwe smurfenpasta in mijn mond mocht ontvangen en er een mooie (nou ja, mooi) afdruk van mijn gebit werd gemaakt. Vandaag mocht ik een mooie kleur uitzoeken voor de tanden in mijn nieuw te maken bovengebit.  13 augustus gaan om zeven uur 's morgens alle boven tanden en kiezen eruit, krijg ik direct een kunstgebit en mag dan weer naar huis om bij te komen. Dus als ik na die tijd even niet in beeld ben, dan ben ik dansen ;>)

Hold My False Teeth (and I'll Show You How to Dance)

Tiens mon râtelier (et je vas te montrer comment danser) by Camey Doucet.

Tiens mon râtelier,
Et je vas te monter comment danser.
Je vas bruler ce vieux plancher,
Et la boucane va voler.
Si tu tiens mon râtelier,
Je vas te montrer comment danser
Avec le pit et tit pit, et le pit et tit clop (*)
Et le hip et tit hip, et le hip et tit hop.
Tiens mon râtelier,
Et je vas te montrer comment danser.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor u reactie,

Wim Lagendijk