woensdag 25 november 2009

Memories

Ben de laatste dagen bezig om alle dia's die ik vroeger maakte over te zetten naar de pc.
Dat gaat niet snel en soms blijkt dat de dia's niet meer in het juiste magazijn zitten of ze zitten nog eens door elkaar. Dus al met al een hoop uitzoek werk.
Gelukkig ben ik een echte verzamelaar (ik zal het zelf maar zeggen) en kan ik aan de hand van oude vakantie reserveringen of kaarten jaartallen en plaatsen weer terug vinden. Ook is Google in een aantal gevallen handig, zeker als je ook nog eens via streetview of Google maps in sommige plaatsen kan rondkijken.

Ook is het leuk om te zien hoe sommige plaatsen zijn veranderd.
Een van onze eerste vakanties was naar Oostenrijk in 1971, waar we ook Salzburg bezochten.In 1971 ging de reis nog per vliegtuig en dan per bus. Tussendoor zijn we hier nog eens geweest met de kinderen en voor het laatst in 2006 tijdens onze fietsvakantie.

Ik heb een foto uit 1971 en een foto uit 2006 van de Residenzplatz in Salzburg hier maar eens bij elkaar gezet.


1971
2006

1 opmerking:

  1. Leuk om foto's uit verschillende jaren bij elkaar te zien. Moeten we maar niet van ons zelf doen want dan schrikken we (en ik zeker!) hoe e.e.a. veranderd is.

    Groetjes

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor u reactie,

Wim Lagendijk